Den ultimata marknadsföringen

Som marknadsföringsstudent så letar jag ibland efter roliga marknadsföringsknep när jag är och handlar. Idag hittade jag det ultimata sättet att få folk (läs Jonas) att köpa saker.

Väldigt smidigt och lätt: Man sätter helt enkelt en bild på Obelix på förpackningen. Det gick inte att undvika ett köp. Min vanliga tandkräm fanns inte i mitt medvetande, jag såg bara Obelix och stoppade snabbt ner honom i korgen.



Kom nu inte och säg att jag är lättpåverkad! Jag vet att 90% av läsarna hade gjort samma sak. Det är ju för fan Obelix vi snackar om!

/ Jonas

Kommentarer
Postat av: Hjalmar

Jag tillhör de 5% som skulle tycka om konceptet med Obelix, men som samtidigt vägrar köpa tandkrämen pga. att det står Asterix ovanför bilden. Asterix är ju för fan inte med på tandkrämen? Sånt gör mig förbannad.

2008-12-16 @ 17:07:31
URL: http://www.hjalmar.bloggagratis.se
Postat av: tosse

du är en...idiot

2008-12-16 @ 17:13:10
Postat av: Jonas

Asterix var med på en annan tandkräm. Tror nog bara att serien från början heter "Asterix" men att vi i Sverige alltid kallat den "Asterix & Obelix", men förstår lite hur du tänker Hjalle.



Och till tosse: Det är möjligt. Jag blir påverkad. Jag vet att jag blir påverkad (lurad?) men det är helt okej för mig. Jag njuter nästan lite av det. Konsumtionssamhället är underbart ibland. Snart släpper HP sin netbook. Då jävlar tosse!

2008-12-16 @ 18:53:26
URL: http://tomteverkstan.blogg.se/
Postat av: Stefan

Vet ju att du är hopplöst lättpåverkad, nästan pinsamt lättpåverkad med tanke på vad du pluggar. Men det här är fan helt OK, jag vill oxå ha!

2008-12-16 @ 20:52:25
Postat av: Jonas

Jag gillar att vara lättpåverkad. Då slipper jag fundera ut vad jag ska lägga onödiga pengar på. Det bestämms åt mig helt enkelt. Mycket smidigt. Nackdelen är att det blir dyrt ibland. Men allt kan ju inte vara positivt.

2008-12-16 @ 22:34:22
URL: http://tomteverkstan.blogg.se/
Postat av: mamma

Du kanske skulle diska av tandborstmuggen

2008-12-18 @ 10:20:55
Postat av: Jonas

Jag ser inte nyttan i ditt förslag. Men du får gärna ta en tripp till Växjö och hjälpa mig.

2008-12-18 @ 15:41:09
URL: http://tomteverkstan.blogg.se/
Postat av: mamma

Du kan få en ny mugg när du kommer hem, så kan du slänga den gamla

2008-12-18 @ 17:11:42
Postat av: emma b

Jag håller med mamma. Den drar liksom ner obelix i skiten.

2008-12-18 @ 20:12:07
Postat av: Jonas

Hmm... Jag känner mer att den är en del av badrumsatmosfären. Dessutom är den ganska nydiskad. Det är fräscht tandkrämsäckel på! Ingen sanitär olägenhet alltså. Och har ni sett Obelix äta vildsvin? Han skulle gilla min mugg.

2008-12-18 @ 20:32:02
URL: http://tomteverkstan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0