Att fingera sanningen aka att dra en vals

Idag skulle jag, snäll som man är, hjälpa en mentalt handikappad före detta klasskamrat med att hämta hem två nyinköpta barstolar. Han har nämligen inget körkort... Och när vi ändå är inne på ämnet, det har inte Sälen heller (ville bara få det nämnt).

En annan sak som är värd att nämnas är att ex-klasskompisen är från Dalarna. Där pratar man konstigt. Hade mina öron haft smak så hade den dialekten smakat svagt av urin och navellud. Men han är snäll i alla fall. Det är ett plus.

När jag gick ut till bilen som stått oanvänd i några dagar eftersom jag tänker på miljön och växthuseffekten och all sån viktigt mumbo jumbo så fick jag till min förskräckelse se att att all veckans nederbörd hamnat på min stackars Jetta (min bil). Jaja, tänker jag, då är det bara på med handskarna och skrapa av isen och snön. När jag som bäst håller på så kommer två medstudenter av det kvinnliga könet fram till mig. Samtalet låter ungefär så här (fritt från minnet):


Tjejor: Hej hej,,,
Jonas: Tjenixen på er.
Tjejor: Du har inga startkablar? Vår bil krånglar.
Jonas: (Sneglar mot bagagen där mina startkablar ligger) Näääeeeeeeeee.. Tyvärr.
Tjejor: (Besviket) Vad synd.
Jonas: (Mumlar) Hmm joo...

Helt sanningsenligt så berodde inte mitt ljug på att tjejerna var tjocka och fula. Jag hade inte hjälpt snygga tjejer heller. Eller?

Och för att klargöra så var det inte tjockheten som gjorde dem fula. De var apfula ändå. Jag har inget emot tjocka människor. Dem kan vara vackra. Jag påstås till och med själv vara tjock av mindre intelligenta "vänner".

/ Jonas

Kommentarer
Postat av: Sälen

hahhaha.. eller?

2008-12-12 @ 01:59:27
Postat av: Stefan

Vaddå påstår? Du ÄR tjock jävla valk!

2008-12-12 @ 09:32:44
Postat av: Hjalmar

...tänkte bara tacka för en oerhört intressant konversation inatt, mkt givande ;) för övrigt spelade jag upp mig sen o ligger +- 0, det borde innebära att jag blev bättre? eller hade tur på slutet?

2008-12-12 @ 12:14:49
URL: http://www.hjalmar.bloggagratis.se
Postat av: Affe

Dalmål smackar Filé Mignon Black and White!

2008-12-12 @ 16:25:55
URL: http://stefanochaffe.blogg.se/
Postat av: Jönsson

Hahahaha :D

2008-12-12 @ 18:29:37
Postat av: Affe

SMAKAR! Vafan, vem är det som smackar egentligen? Jo JAG när jag äter JOnas mammas mus. Men det var längesen nu. Så S M A K A R menar jag ju såkalrt.

2008-12-13 @ 02:04:23
URL: http://stefanochaffe.blogg.se/
Postat av: Sälen

Till Affe: Jonas mamma läser bloggen

2008-12-13 @ 02:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0