Sälens update

Shit äntligen en stund där jag inte är galet trött och faktiskt har ett par timmar att bara ligga i soffan och ligga.

Som ni alla vet (hahahaha) så har jag, Sälen, börjat studera. Vilket ungefär klockan 8 i måndass transformerade mig från en glidande luffare som bodde hemma och spelade poker till en fattig student som bor hemma för att klösa åt sig varje extraslant som är möjligt. Så ser världen på mig.

Tankar om ovan: Jag borde nog snart ansöka om csn-bidrag?

Nämen on a more serious berättning. Såhär sa Läraren till Sälen och 100 andra det första som sades:

"Den här linjen kommer rivstarta; Ingen kurs är svårare än Juridik; Kursen är unik för att bla bla; Första kursen är på 20 poäng, cirka 4000 sidor av lagar och bajs att läsa(kan minnas fel, hon sa nog inte så ordagrant red.anm); Nämnda litteratur kostar cirkus 5000; 70% kugger första tentan"

Efter dessa uppmuntrande ord (egentligen före) smsade jag till Jonas "Okej Jonas, 3 snabba frågor. Var är jag? Vad gör jag här? Varför är jag här?" Mao känslan var kiss. Iallafal hem till Camme och Lovisa för reconciliation och vila lite inför cocktailpartyt som skulle äga rum senare på kvällen. Följade samtal utspelades:

C "hur var första dagen
S "bajs, bajs bajs bajs"
C "jaha men det blir nog bättre"
S "mm men jag vet inte"
C "Ne du ska ju fan inte gå nåt som du inte vill jobba med"
S "nee, 5 år också liksom..."
C "Skit i det säger jag"

Gick och borrade en skjorta av Jompa (det var ju trots allt cocktailparty) och gick dit, snodde åt mig massa gratisdrinkar innan förfest och utgång. Det var faktiskt helt okej. Över förväntan =).

Nu ligger man här som en förlorare pga Jonas och kollar sverige, och intrycket från dan är fortfarande Usain Bolts världsrekord, i motvind och allt möjligt, sjukt. Missade loppet live dock, kollade family guy, men hade ändå en förnimmelse klockan 16.10 (han sprang 16.20) att det var nåt jag skulle göra. Men längre gick inte tanken.

Nu ska jag bara mulla i soffan och vila, såhär kan det se ut då:


Det där är lägenheten i Sydney f.ö. Det är också vin i glaset, mm kulturell är jag.

// Sälen

Kommentarer
Postat av: Camme

mm, tänk på att det är ditt livs val.(tjat tjat) Fattar du inte hur stor betydelse detta har för din framtid? (tjat) Du kan ju inte bara hoppa på nåt bara sådär! (bla bla) Det är NU det kan gå åt helvete!!!! (tjat tjat tjat). Tänk lite i nattmössan innan du somnar så blir det nog bra detta här. oik oik din söta pojk

2008-08-21 @ 22:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0