Rewiiiind

Jag gillar när dem säger det i låtar. Efter "reeewiiiind" blir det mer hip och hop-stuk på musiken. Mkt underhållande. Nu när jag tänker efter kanske dem säger "remix"? Fast jag kanske blandar ihop här.. hm

Iallafall rewind var menar som recap av gårdagens händelser, ska försöka så gott det går att få med intressanta och småroliga saker. Först och främst Fotbollen alltså.

Barnarps (iallafall topp 5) stolthet skulle alltså till Burseryd och spela fotboll igår. Burseryd ligger ungefär 1.15h neråt i landet och det är kanske inte det roligaste stället att dra till en lördag men så var det iallafall.

Nu är det ju så att jag (sälen) fortfarande är sjuk och hade alltså inte med mig några fotbollsgrejer till samlingen. Tyvärr visade det sig snabbt att det var fler som inte önskade tillbringa dagen i Burseryd och vi var 12 man, varav 2 var målvakter och 2 var tränare, som skulle försvara Barnarps vinröda färger för dagen.
Hem och hämta benskydd och skor för Sälens del alltså, vi ringde även in en Jompas Hjältar spelare (korp-fotbollslag där Sälen och Jonas är någon slags tränarstab där Klejan(Chris Griffin) kan väl sägas ingå) i form av bräälo.

Mest minnesvärt på samlingen var att Sälen fick Jonas mammas nummer så att Jonas mamma kunde skicka hennes arbetskamrats nummer till Sälen. Jonas och hans mammas arbetskamrat ska nämligen gifta sig är det tänkt, Jonas är ytterst tveksam men som god kamrat insisterar Sälen å Jonas vägnar att få till stånd ett möte inom kort.

Som Jonas redan har nämnt så var det han som drog det kortaste (längsta?) strået och fick alltså bli utespelare för dagen. Pusen vaktade alltså kassen. Såhär såg det ut ungefär:



Och så förstås det startande anfallsparet, jag gillar Jonas dumflin: "öö vad händer?"


Och sen blev det förlust med 4-0. Jonas var ändå nöjd för att han gjorde lika många mål som Sälen (skyttekungen), för jag fick faktiskt spela 30 min i slutet. Något jag bittert ångrade efteråt.

Med förvärrad sjukdom åkte vi Bussen hemåt och drack lite öl, nu skulle vi alltså fira Martin Nilssons födelsedag (grattis grattis igen) och vid ankomst räckte vi över Tomteverkstans gemensamma gåva till födelsebarnet  bestående av en flaska fulvodka.
All in all börjar Sälen allt eftersom ölen åka ner att  tänka :
"Fan jag mår inte topp tunnor bra (så kan man faaan säga, ni vet topp tunnor rasande? går säkert att apply:a på andra adjektiv också), kanske var inte det här en bra idé".
Såklart jag hamnar liggande på golvet på toa lutandes över toaletsstolen 4 ggr under kvällens lopp. Jag har förr i tiden varit en ivrig förespråkare av att om man varit sjuk 1 vecka så är man i princip frisk för cmon!: hur länge kan lite halsont, huvudvärk och förkylning sitta i? Jag förespråkar inte den teorin längre, är man sjuk så är man sjuk.(punkt)

Kanten är givetvis sketpackad efter en hel del Capten och cola och säger både det ena och andra till Emmaboda (smeknamn på hans tjej). Han hävdar bestämt när Sälen ligger utslagen på sängen mellan spyorna att "Jo jag har faan 5 bumpar upp på dig, du kommer fan också ihåg när vi var 12 och var på västkusten".

Förklaring av begreppet bump:
"Hoppa upp så högt du kan och ha hela kroppstyngden bakom när du landar på någon som ligger ner. Landa gärna med knäna först på offrets lår. Okej skojigt och inte så farligt när man var liten och vägde 20-40 kg kanske. Men när folk har närmat sig 3-siffrig vikt gör det mest ont, fast det är jävligt roligt också iofs."

                                         Sälen bumpar på Kanten


Tillbaka till Martin Nilssons säng där jag ligger försvarslös och samtidigt tvingas paya attention till Kantens förehavanden då det när som helst kan komma 99 kg otymplig kant flygandes.
Lite skojsamt att Martin Nilsson kom fram till sängen och säger "kan du inte läsa? det står Martins kudde på kudden, hahaha"
Mitt svar "Men jag heter också Martin eller?(andranamn).
Martin Nilssons svar "just det ja.."

Idag på morgonen drivs jag upp av hunger och lägger mig i soffan där jag ever since har befunnit mig. Jompa konstaterar att det var kul ute igår på telefonen, suck my balls tänker jag. Jag hade fan inte kul efter 12-tiden. 

Går ut i köket på jakt efter alvedon och tänker på hur råcoolt det är på tv när någon desperat kille eller tjej behöver ta lugnande eller whatever och öser ut en 4-5 tabletter i handen. Så vill jag också göra tänker jag och sagt och gjort så får jag ut ganska många tabletter i handen innan jag långsamt häller tillbaka alla utom en. 
Tänker för mig själv hur lite rock n´ roll det är att lägga tillbaka dem där extra alvedonsen innan jag lägger mig i soffan och lyssnar på musik för att linda huvudvärken

// Sälen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0