Okej ett sista nattinlägg

Som bekant spelar både jag och Jonas poker, som obekant så gör även vår tränare, Martin Mammo, i fotbollen det.

Jag letade iallafall upp han och hejade på han i chatten, eller.. drygade mig som vanligt. Till slut kom han in på ett av mina 2.5/5 bord och satte sig till höger om mig, dvs jag har position på honom. Följande konversationer utspelade sig (med vår tränare i fet stil) :

vad heter dansken?
mithrandir
haha, vad fan är det
Gandalf(sagan om ringen)
Fast på alviska
hahaha
jag vet, låt honom hållas
var är han nånstans
han ligger nog och sover eller drar i han
haha


Efter en serie av lös/passivt spel (mkt limpar(synar) pre och checkar post((pre=före flopp, post=efter flopp)) som lett till en diminish av hans pengarulle bestämmer sig Sälen för att kliva in och hjälpa honom (igen vår tränare i fet stil):

du spelar för många händer adidas   (mr. adidas=mammos nick på svs)
dagens tips från coachen
tack
tänk om man fick såna bra tips på fotbollsplanen
det får du jämnt
bara att du inte lyssnar
jag väljer att inte lyssna
du lyssnar inte på någonting
skriv en lapp
mkt effektivt


Vid det här laget har jag lyckats vinna 1 all in mot vår tränare (han köper bara in för 100 varje gång) och nu spelar vi en pott i vilken jag drar ut honom med högre tvåpar på rivern, all in på turnen (vår träna.. ja ni fattar):

otroligt
haha, jag skrattar
hoppas du har lika mkt tur på lördag
skicklighet mammo, skicklighet
kalla det vad du vill, men på planen visar du det inte
haha
nu skrattar jag igen

Efter att ha tatt hans pengar en 3e gång vid all in ska han gå och "slagga". Sälen känner sig lite smutsig men ändå nöjd över att ha något att mobba vår tränare för på lördag när serien i fotboll börjar igen.

Klart slut
// Sälen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0