En liten update

Har ungefär en kvart kvar tills det är ny vecka och mitt pokerkonto tillåts spelas på. Efter förra veckans tunga minus på nätet så lyckades jag vinna live igår på fyllan (lagfest) och fick en nästan gratis utekväll och ikväll slog jag Johans endast veckogamla plusrekord i källaren.

En rolig hand under kvällens livepoker:

Sälen med KQ (K i s)

Bäck med 93s (som han re-raisar före flopp ?!)       

Flopp: 8TQ alla i s

Sälen check-raisar all in (mycket viktig detalj enligt han själv)

Turn: 8TQ 5s

Sälern drar ut och Bäck ser ledsen ut.

Alla utbrister samtidigt: "Bara spader J som kan rädda nu!"

River: 8TQ5 J

Alla runt bordet samtidigt: "Ooooohhhh!!!"



Det tyckte jag var kul.

Och förresten, köps inte Kinapuffar lite i förhållande till dess godhet? Jag älskar dem. Men köper dem inte. Däri ligger Kinapuffsmarknadsförarnas problem.

/ Jonas


Kommentarer
Postat av: Elina

ha en bra dag!;)

2008-08-03 @ 23:48:44
URL: http://denfinasteelina.blogg.se/
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. Anne von Porat

Jag skulle vilja vet vilket drömjobb du har, och hur du planerar att nå dit? Läs om andra personer som också har svarat på denna fråga så kanske du finner svar på vissa av dina frågor samt finner någon som är på samma spår som dig

2008-08-03 @ 23:49:18
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: glimen

Den där bäck vet man inte var man har, han spelar spelaren och inte korten, en lurig lirare med klonkingskills...den där dansken har jag inte mkt för, tror han att han är gus?? snarare mer lik mattusow

2008-08-04 @ 10:44:37
Postat av: Sälen

Tja, jag antar att lirare från lite lägre nivåer hardet här spelet med 93s som standardspel. tomtar

2008-08-04 @ 10:55:35
Postat av: Jonas

Tror han är Gus? Det är Gus som tror han är mig!

2008-08-04 @ 11:12:17
URL: http://tomteverkstan.blogg.se/
Postat av: bp

ne jag håller med om att det var skumt lirat, men innan jag fick handen bestämde jag mig för att representera a-a med vilka kort jag en fick, därför re - raisen pre..kunde lika väl vart a-k elelr vad som..



sen när den satt behövdes ju ingen bluff..=) tur sska man ha ibland

2008-08-04 @ 17:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0