Drömtydning

Ok, försök att analysera var jag fick materialet till drömmen ifrån.

Dansk stad=Jonas och kompisar var på öl-resa nyligen, Jonas berättade om Gurras obsession att säga alal danska städer på svenska. Exempel: Maribo=Mariebo
Julafton eller Nyårsafton=Sälen var sugen på att dricka öl igår, festa helt enkelt. Blev inget av det
Jompa=Snackade med han på facebook
Jompas syrra och familj på semester=Trackback till deras Aus-besök(som f.ö. var över Jul och Nyår (aha!)) Linn är ju annars standard att tänka på innan man somnar. Frågan är om Jompa läser bloggen iofs, inte så kul om han inte läser detta annars ju.
Vatten överallt=Allt regnande på senaste
Hitta Pengar för att vi ej hade några=Backade 1000 på pokern igår, grievance över lost money
Repbro med hål i=detta verkar vara symboliskt, kommer inte på för vad
Bank med byggnad till vänster= Vet Faktiskt inte
Hissåkandet; Jompas försvinnande=Den här delen av drömmen verkar konstig, Kan man tolka Jompas försvinnande ur drömmen med att Hiss finns i Jompas byggnad i stan? Och att man måste ta den för att åka därifrån (läs: Jompa "försvinner".) Enda hissen jag har åkt på ett tag iallafall
Gurra G i banken=En av Jonas kompisar på öl-trippen till Danmark var Gurra G. Gurra G är också ekonomisk av sig (därför han dök upp i en Bank?)
Sälens Pass=Har ju inget id-kort, har fått en del tråkningar för att jag har passet med mig ut på krogen..
Kroatien och byte av nationalitet= Längtan efter utlandet?
Konversationen=Jag har ju varit i Kroatien 1 gång, varför lögnen om 2 ggr vet jag ej. F.ö. får man ingen stämpel i passet när man färdas inom Europa.
Skyldig pengar till banken=igen, pokerförlusten
Bloggskrivande i drömmen=Tja, ständigt på jakt efter scoop till bloggen.. eller?
Ville P i privat möte=möjlig fadder till Sälens inspark om 1 vecka. Pratade med honom om detta på bussen till Kulltorp.
Wienerbröd=Ångrade att han inte köpte några till filmkvällen i fredags.
Turkar=smygrasism om att Turkar är tjuvaktiga?
Beskjuten=sett skotten vina på tv antagligen.
Flamethrowern=hmm, Tänkt på att jag inte hade någon eld igår när jag ville röka och hade cigg.
Byte av kläder=Uppenbarligen är det något jag gömmer, och ikläder mig en disguise. Kan vara miljoner saker egentligen
Poliserna=wtf, denna fattar jag inte. Rädsla för att bli påkommen?
Byte av miljö=standard i drömmar, just baksidan för att jag flyr till ett tryggt ställe.
Ger upp=eee, hade ju liten ge-upp känsla när jag backade på pokern igår (notera att jag spelade och sen gick och la mig direkt därav influenserna därifrån, sista intryck osv)
Desperate Housewives; Orson Hodge=kollar nästan varje dag lite på serien ifråga, Varför just Orson? Kan jag inte svara på
Sälen blir "räddad"=Upplevde det som att vi blev "räddade" från fiasko om vi tappat poäng mot Kulltorp igår(troligen inte men enda jag kunde komma på)
Blir polischefen(Kom på att han var med i my name is earl också, som fångchefen, anyone som minns?)=undrade varför jag slutat följa my name is earl häromdan. Det är ju trots allt en kul serie

// Sälen Freud

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0